خرید سرور HP

خرید سرور HP

خرید سرور DL 380 G10
خرید سرور HP

خرید سرور HP

خرید سرور DL 380 G10

نقد و بررسی استوریج HPE MSA 2052 مدل Q1J03A

نقد و بررسی استوریج HPE MSA 2052 مدل Q1J03A

کسب کارهای کوچک و متوسط (SMB) می توانند با استفاده از استوریج های MSA 2052 نسل پنجم HPE، کارایی و عملکرد دو برابر را نسبت به استوریج های نسل چهارم HPE به دست آورند.  

مزایا:

ارزش بالا، ایجاد و توسعه سریع، استفاده از تکنیک های دیتا تایرینگ زمان واقعی، عملکرد و کارایی فوق العاده ، پشتیبانی از پورت های داده ایی همگرای FC/IP

معایب:

عدم توانایی و قابلیت پشتیبانی از HPE OneView

نتیجه گیری:

MSA 2052 بستری فوق العاده برای توسعه می باشد و کارایی فوق العاده ایی را ارائه می دهد. این استوریج می تواند گزینه مناسبی برای SMB هایی باشد که قصد اتوماسیون سازی تکرار داده ها را با قیمت های مقرون به صرفه دارند.

آرایه های HPE MSA محبوبیت زیادی در بین کسب و کارهای کوچک دارند چرا که محدوده ایی وسیع از ویژگی های مجازی سازی و ذخیره سازی را با قیمت های بی نظیر ارائه می دهند. به نظر می رسد ارائه آخرین نسخه از آنها یعنی Gen5 MSA 2050/2052 ، ارزش بیشتری را نیز به ارمغان آورده است. این نسخه توانسته است بدون افزایش قیمت نسبت به نسل های قدیمی خود، کارایی ذخیره سازی واستوریج را دو برابر کند.

استفاده از پردازنده به روز شده Broawell و اضافه شدن کنترلر های جدید با قابلیت پشتیبانی از از حافظه کش دو برابر می تواند دلیل این افزایش کارایی نسبت به نسل های قبل باشد. هر کنترلر ، 8 گیگابایت کش دارد و به منظور محافظت از داده ها در هنگام قطع برق، از یک کارت CompactFlash و سوپر خازن استفاده شده است.

در مدل های SAN، هر کنترلر دارای چهار پورت SFP+ است که به صورت دوتایی گروه بندی شده اند. هر گروه قابلیت پشتیبانی از فیبر کانال 8/16Gbps یا 10GbE iSCSI را دارد. در هر صورت شما می توانید براساس نوع نیاز خود، فرستنذه- گیرنده های مطلوب را به سادگی نصب کنید. توجه داشته باشید که باید هر دو کنترلر با همدیگر منطبق باشند.

علاوه بر ویژگی های فوق، HPE با هدف اتصال مستقیم استوریج ها، مدل کنترلر چهار پورتی 12Gbps SAS3 را نیز ارائه داده است. همچنین شما می توانید محفظه درایوها 24 SFF یا 12 LFF، کلیه مدل های پشتیبانی کننده از SAS3، Midline SAS و SSD را نیز داشته باشید. این امر در حالی است که در مدل 2050 امکان کنترل درایوهای خود رمزگذار نیز وجود دارد.

ویژگی های مجازی سازی استوریج

ویژگی های نرم افزاری ارائه شده همراه با مدل های 2050 و 2052 شامل تهیه نازک (TP)، اسنپ شوت ها، کپی های ولوم و کش ریدینگ SSD است.  ویژگی نرم افزاری برجسته، دیتا تایزینگ خودکار HPE است که سطوح کارایی شامل SSD را به کار می گیرد و با ذخیره نمودن اطلاعات داغ سبب ارائه کارایی بالاتر می شود(مترجم:  این عمل سبب ذخیره اطلاعات مهم( دسترسی به آنها نسبت به اطلاعات دیگر بیشتر است) در سطوح بالاتر ذخیره سازی می شود و از این رو سبب واکشی سریعتر اطلاعات و دسترسی سریعتر به آنها می شود که موجب بالا رفتن عملکرد و کارایی سیستم می شود).

استفاده از مجموعه سرویس های پیشرفته داده ایی HPE MSA در مدل 2050 حالت اختیاری دارد. این امر در حالی است که در مدل 2052 این ویژگی به صورت پیش فرض قرار داده است و سبب افزایش تعداد اسنپ شوت ها می شود و سطح عملکردی را فعال می کند.  در کلیه مدل ها، تایرهای ( سطوح ذخیره سازی) استاندارد و آرشیوی اضافه شده اند. این گونه سطوح ذخیره سازیدر ابتدا بر روی درایوهای SAS نگهداری می شوند و با خنک تر شدن ( منظور کم شدن دسترسی به داده ها است- مترجم) آنها به صورت تدریجی به درایوهای میانی و کم ارزش تر SAS منتقل می شوند.

در این مدل ها، نمایش زمان واقعی آنالیز مربوط به داده های مصرفی با صفحات 4MB در هر 5 الی 10 ثانیه نشان داده می شوند. این کار سبب می شود تا آنها بتوانند با حداکثر سرعت به تغییرات به وجود آمده در الگوهای I/O عکس العمل نشان دهند و بتوانند بهترین گزینه را برای تغییرات به وجود آمده یا حجم های کاری غیر منتظره انتخاب کنند. در سایر آرایه SMB رقیب این ویژگی وجود ندارد و از پردازش دسته ایی I/O روزانه استفاده می کنند.

استقرار

برای نصب و راه انداری MSA 2052 نیازی به تخصص زیادی نیست  و محصول برای این کار از یک رابط کاربردی تحت وب با عنوان کنسول وب SMU v3 استفاده می کند. به صورتی که می توان در 9 گام مواردی نظیر تخصیص پورت دیتا، تنظمیات سیستمی و مدیریت دسترسی به داده ها را پیکر بندی کرد. سیستم ارائه شده در این نقد، مجهز به ترانسیورهای فول هوس 10GbE SFP+ Iscsi بوده است و بنابراین فقط IP آدرس های ایستا به هر کدام از آنها تخصیص داده شده است.

از آنجایی که در این وسیله به ازای هر کنترلر از دو استخر ذخیره سازی پشتیبانی می شود، تامین و ارائه استوریج امری ساده است. مخازن یا استخرهای ذخیره سازی، دربرگیرنده چندین گروه دیسک هستند که از طریق انتخاب نوع دیسک یا SSD ها، سطوح RAID ایجاد می شود و کنترلر نیز باید به آنها تخصیص داده شود.

بعد از این کار، انجام هیچ کاری لازم نیست: دستگاه به صورت خودکار SSD ها را در سطوح کارایی قرار می گیرد، درایوهای SAS در تایر استاندارد و درایوهای Midline SAS در تایر ارشیوی قرار داده می شوند.  اگر مخزنی از سطح عملکردی استفاده نکند، در صورت تمایل می توانید کش های خواندن SSD ها را ایجاد کنید.

به منظور ایجاد ولوم های ذخیره سازی مجاز، فقط نام و اندازه و تعداد ولوم های مورد نیاز را انتخاب می کنیم و سپس آنها را به منظور مشخص شدن انکه در کدام مخزن قرار داده شود، به یک کنترلر اختصاص می دهیم. در این حالت مدیریت انتقال کل داده ها یا انتخاب وابستگی سطحی برای مجبور کردن آن برای استفاده از سطوح ارشیوی یا عملکردی انجام می شود.

اسنپ شوت ها و بازیابی

در گذشته، کنسول های SMU فقط از اسنپ شوت های مربوط به ولوم های مجازی پشتیبانی می کردند اما در این نسخه، این با به کار گیری یک زمان بند ارتقاء داده شده است. علاوه بر این شما همچنان می توانید برحسب نیاز و تقاضا در هر زمانی که خواستید ایمیج های پشنیبان را تهیه کنید مضاف بر اینکه اکنون با استفاده از زمان بند می توانید تکرار داده ها را به صورت دلخواه انجام دهید و از یک پنجره زمانی روزانه برای به دست آوردن تعداد دلخواه ایمیج ها استفاده کنید.

اسنپ شوت ها یا ایمیج های پشتیبان به دلیل عدم نیاز به استخر های اختصاصی و  استفاده از اسنپ شوت های فرزند، موضوعی سر راست و ساده هستند. همچنین توانایی بارنشانی آنها نیز وجود دارد به صورتی که حاوی آخرین داده ها باشند و به ولوم های ذخیره سازی جدید نگاشت داده شوند.

بازیابی داده ها از یک اسنپ شوت در حد سه کلیک است. این کار با حذف برخی از دیتا ها از یک ولوم مجازی، استفاده از گزینه Rollback، انتخاب اسنپ شوت، ازاد کردن ولوم از میزبانان متصل تست شده است و بازیابی در کمتر از ده ثانیه انجام شده است.

کارایی

برای تست و ارزیابی این استوریج از دو میزبان ویندوز سرور 2016 استفاده شده است که هر دوی آنها مجهز آداپتورهای دو پورتی 10GbE SFP+ هستند. یکی از آنها به دو پورت روی کنترلر A وصل شده است و دیگری به کنترلر B وصل شده است تا بتوانیم لینک های MPIO بار متعادل سازی شده را ایجاد کنیم.

در این تست از چهار SSD، هشت SAS دوازده عدد Midline SAS drives استفاده شده است. همچنین در این ازمایش دو استخر ایجاد شده است که هر کدام دارای سه سطح هستند و ولوم های مجازی اختصاصی به هر پورت نگاشت داده شده اند.

با اجرای Iometer بر روی هر دو سرور و بازیابی سرعت های خواندن و نوشتن ترتیبی 28Gbits/sec  و 20.5Gbits/sec ، کارایی IP SAN فوق العاده است. کارایی تصادفی نیز خوب است این امر برای نرخ های خواندن و نوشتن تجمیعی به ترتیب برابر 26.1Gbits/sec و 13.5Gbits/sec بوده است.

توان عملیاتی و گذر دهی I/O نیز به میزان پول خرج شده بستگی دارد. این مقدار برای نرخ های خواندن و نوشتن ترتیب به ترتیب برابر 151,000 IOPS و 67,000 IOPS بوده است. و برای عملیات های تصادفی ، نرخ خواندن و نوشتن به ترتیب برابر با 116,000 IOPS و 64,000 IOPS بوده است

نتیجه گیری

کسب و کارهای کوچک و متوسطی که خواهان به دست آوردن آرایه استوریجی با کارایی بالا و قیمت مناسب هستند، MSA 2050/2052 بهترین راه حل برای آنان خواهد بود. در این نقد و بررسی، قیمت ارائه شده برای 2052 SFF SAN model Q1J03A ( 5697 یورو) نشان داده شده است و مجهز به یک زوج 800 گیگابایتی از SSD های ترکیبی است که همراه با کلیه ویژگی های دیتا تیرینگ می تواند برای شروع گزینه ایی خوب و با ارزش باشد.

 

خصوصیات

شاسی: 2U rack

استوریج: 12 x LFF or 24 x SFF hot-swap drive bays

درایوهای تعبیه شده: 2 x 800GB mixed-use SAS SSDs

پاور و منبع تغذیه: 2 x 570W hot-plug PSUs

 

دو کنترلر هر کدام با تجهیزات زیر:

حافظه: 8GB کش با کارت CompactFlash و سوپر خازن

RAID پشتیبانی شده: RAID1, 10, 5, 6

پورت های داده ایی: 4 x SFP+ supporting 8/16Gbps FC or 1/10GbE iSCSI

مدیریت: 10/100 Ethernet

شکاف های توسعه: 6Gbps SAS port (max 96 LFF/192 SFF disks)

سایر پورت ها: Mini-USB CLI port

ایمیج ها/ کپی های ولوم: 128/512

نرم افزار: HPE MSA Advanced Data Services Suite

مدیریت: Web browser

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.