خرید سرور HP

خرید سرور HP

خرید سرور DL 380 G10
خرید سرور HP

خرید سرور HP

خرید سرور DL 380 G10

معرفی نرم افزار HP Oneview

معرفی نرم افزار HP Oneview

این نرم افزار از محصول های جدید شرکت HP می باشد که باعث می شود بتوان از یک کنسول متمرکز تمامی شبکه را شامل سرورها، شبکه و تجهیزات ذخیره ساز مشاهده و مانیتور نمود

 منبع : مهندس بیزمارک  

 منبع"مهندس بیزمارک

نرم افزار oneview محصول 4 سال تحقیق شرکت hp در زمینه مدیریت و مانیتورینگ شبکه می باشد و پس از تولین آن به مدت 18 ماه شرکت HP آنرا پالایش و بهینه نموده است.

این محصول همچنین توسط 30 مشتری بزرگ شرکت HPمورد درخواست واقع  شده بود و شرکت HP از این پیشنهادها و نیازهای مشتریان خود برای تولید این نرم افزار استفاده کرده است.

این نرم افزار در سال 2013 توسط hp معرفی و در کنفرانس سالانه HP Discover معرفی گردید.

از این نرم افزار برای مدیریت و مانیتور نموردن سرورهای رده DL,SL و Blade استفاده می شود و باعث می شود مزایای ذکر شده در زیر به شبکه اضافه گردد. این نرم افزار یک ماشین مجازی می باشد و وابسته یه سیستم عامل خاصی نمی باشد.

1-    کنسول متمرکز برای مدیریت و اتوماتیک نمودن کارهای تیم IT سازمان

2-    کاهش هزینه های IT

3-    توانایی جستجوی قوی برای یافتن سرورها

4-    Open source بودن این نرم افزای که باعث می شود براحتی بتوان آنرا با نرم افزارهای دیگر یکپارچه نمود.

5-    گروه بندی سرورهای و ساختن پروفایل برای آنها

6-     مدیریت Blade Enclosure ها و ارتباط منطقی بین سرورها

7-    کشیدن نقشه ارتباطی سرورها

8-    مدیریت firmware و بروز رسانی آنها

9-    مشاهده وضعیت سلامت دستگاه ها

این نرم افزار جایگزین نرم افزار HP system insight manager می باشد و در صورت استفاده از Blade سروراز اجزای مهم شبکه می باشد برای مدیریت این سرورها به این دلیل که باید بتوان بصورت همزمان و بصورت متمرکز تمامی آنهارا مدیریت نمود تا در زمان و در منابع صرفه جویی شود.

همچنین بوسیله این نرم افزاری می توان وضعیت سلامت دستگاهها را مانیتور نمود و همانطور که در شکل صفحه قبل مشاهده می شود در این نرم افزار سرورها به گروههای مختلف قابل تقسیم بندی هستند و همچنین می توان وضعیت ارتباطی بین آنها را نیز مانیتور نمود .

از مزیت های مهم این نرم افزار این می باشد که می توان براحتی حتی بر روی موبایل و یا تبلت نیز وضعیت سرورها را مشاهده نمود و آنها را مدیریت کرد. همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است.

 

این نرم افزار در حوزه کارهای عمومی دیتا سنتر ها می باشد که این کارها در شکل زیر نشان داده شده است.

این کارهای شامل تشخیص ، جمع آوری، فهمیدن وضعیت و وابستگی ها ، هماهنگی و ارتباط ها می باشد و نرم افزار oneview بگونه ای طراحی شده است که بتواند در تمامی حوزه های ذکر شده مدیریت دیتاسنتر را انجام دهد و برای هر کدام پروسس های فوق یک راهکار پیشنهاد می دهد که در شکل زیر نشان داده شده است.

استفاده از این نرم افزار باعث می شود مهاجرت ها (migration) 5 برابر سریعتر، راه اندازی و پیکربندی سرورها 9 برابر سریعتر و تنظیم شبکه 24 برابر سریعتر انجام پذیرد که انقلابی بزرگ در زمینه نرم افزارهای مدیریت بشمار می رود و به جرات می توان اذعان داشت کمپانی های مشابه، از چنین نرم افزاری استفاده نمی کنند.

همچنین این نرم افزار همانطور که در بالا ذکر شد open source می باشد و براحتی می توان بوسیله API های مختلف آنرا با نرم افزارها و سیستم عامل های دیگر یکپارچه نمود.

استفاده از این نرم افزار باعث می شود 220 درصد برگشت سرمایه برای سازمان وجود داشته باشد و این مهم در شکل زیر نشان داده شده است.

همچنین بوسیله این نرم افزار می توان مدیریت و مانیتورینگ سرورهای Blade و Enclosure آنها را براحتی و بصورت همزمان انجام داد و در شکل زیر نمونه این نمایش(View) نشان داده شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.