خرید سرور HP

خرید سرور HP

خرید سرور DL 380 G10
خرید سرور HP

خرید سرور HP

خرید سرور DL 380 G10

قیمت به لیمو نهالقیمت به لیمو نهال

به لیمو

قیمت به لیمو نهال

قیمت به لیمو نهال

قیمت به لیمو نهالقیمت به لیمو نهال

قیمت به لیمو نهال 

 

به لیمو و افسردگی

2 254

wp9b0846ef_06

نام به لیمو برای خیلی از افراد آشناست. گیاهی که اگر بخواهیم ریشه رویش آن را پیدا کنیم، باید به کشورهای آمریکای جنوبی مانند شیلی و پرو سفر کنیم. این گیاه به طور وسیع در باغ های کشورهای اروپایی نیز کشت می شود. این گیاه امروزه در شمال کشورمان نیز کشت می شود. نام علمی این جنس به افتخار دکتر اوگوست لپی جهانگرد فرانسوی که به آمریکای جنوبی مسافرت نموده و این نبات را با خود به اروپا برده، گذارده شده است. مهمترین ترکیب آن مربوط به رایحه برگها می باشد که سیترال نام دارد. گیاهی از خانواده شاه پسند است، درختچه ای، خزان پذیر که ارتفاع آن تا سه متر می رسد. برگ های این گیاه به صورت کشیده، ساده، کامل، بیضی دراز، نوک تیز و به رنگ سبز کمرنگ دیده می شوند که بصورت دسته های سه تایی بر روی ساقه قرار می گیرند.

برگ ها و پیکر رویشی تازه این گیاه، حاوی اسانسی است که بوی لیمو می دهد و آنچنان عطر دلنشینی دارد که همیشه به عنوان یک گیاه معطر در باغ های سلطنتی اسپانیا کشت می شده است. ترکیب اصلی اسانس به لیمو سیترال است. به لیمو خواص درمانی زیادی دارد. این گیاه دارای خاصیت تب بر، مسکن، ضدنفخ، موثر در هضم غذا و آرامش بخش است. اگر بخواهیم به اعصابمان کمی آرامش بدهیم، کافی است مقداری چای به لیمو بنوشیم. این دم کرده فوق العاده آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب است. اسانس این گیاه در صنایع غذایی و در تهیه انواع عطر و ادکلن بسیار کاربرد دارد. به لیمو یکی از گیاهانی است که امروزه در باغ های آروماتیک کشورهای اروپایی به وفور کشت می شود.

یک کارشناش گیاهان دارویی معتقد است: افزودن چند برگ به لیمو به چای آن را جادویی می‌کند و خواص بسیار زیادی را برای آن به ارمغان می‌آورد. وی با بیان اینکه کشت این گیاه به صورت چند ساله صورت می‌گیرد، تصریح کرد: قسمت مورد استفاده، سرشاخه و برگ این گیاه است که در همان سال اول کشت و بعد از سه تا چهار ماه از رشد این گیاه می­‌توان برداشت را به صورت اصولی و دقیق انجام داد.

این کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه این نوع چای با افزودن سه تا چهار برگ از گیاه به لیمو را به چای دم کرده درست می‌شود، تصریح کرد: طبیعت گرم، خواب آور شب، آرامبخش‌، ضد میگرن، ضد سردرد‌، ضد تپش قلب‌، تقویت حافظه‌، ضد نفخ و تقویت کنندگی معده از جمله خواص آن است. وی ادامه داد: از به لیمو در درمان سردردهای یک طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود. در بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین در دوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کرد، گفت: استفاده موضعی به لیمو ممکن است باعث حساسیت پوستی شود.

به لیمو یکی از گونه های دارویی می باشد که دارای چندین نوع ترکیب فلاونوئیدی و فنلی می باشد. تحقیقات نشان داده است که ترکیبات فنلی موجود در عصاره به لیمو می تواند در تثبیت انواع رادیکالهای آزاد موثر باشد.

¨ افرادی که اغلب اوقات در شرایط تنش و استرس قرار دارند عضلات خسته تری نسبت به افراد دیگر دارند و این گرفتگی و بی حالی و سست بودن عضلات ناشی از همان اثرات انواع اکسیدانت ها و رادیکالهای آزادی است که در بدن در طول روز تولید می شوند. تنش عامل تولید این نوع رادیکالها می باشد. ترکیبات موجود در اسانس و عصاره به لیمو سرشار از مواد آنتی اکسیدانت و آنتی رادیکال می باشد. این ترکیبات رادیکالها را گیر انداخته و آنها را بی اثر میکنند.

¨ افراد مضطرب و افسره اغلب دچار مشکلات خواب و بی خوابی هستند. این بیماری های ناشی از عوامل خارجی و اثر آنها بر فیزیولوژی بدن بوده و تقویت سیستم عصبی می تواند تا حدودی این عوارض را از بدن برطرف نماید.

¨ برخی افراد به محض تناول غذا دچار مشکلات معده ای و روده ای مانند درد در ناحیه معده و شکم، نفخ و سوء هاضمه می شوند. علت این مشکلات ناشی از ضعف سیستم عصبی دستگاه گوارش می باشد. اما با مصرف به لیمو به عنوان تقویت کننده سیستم عصبی می توان تا حدودی این مشکلات را برطرف نمود.

¨ در برخی از کشورها از چای به لیمو به عنوان مکمل لاغری یا کاهش وزن استفاده می کنند. همچنین با بخور برگهای این گیاه در برخی از نقاط دنیا برای لکه زدایی پوستی استفاده می شود.

¨ ورزش شدید: در ورزش شدید و حرفه ای در بدن برخی اکسیدانت ها تولید می شوند که این ترکیبات بر روی برخی ملکولها و سلولهای زنده در بافت و خون اثر منفی برجای میگذارند که در نهایت باعث آسیب بافتی و عضله ای می شود. مصرف عصاره به لیمو نشان داد به صورت معنی داری میزان آسیب های بافتی کاهش یافته است بدون اینکه اثر منفی بر روی سایر فعالیت های سلولی گزارش گردد.

مقدار و نحوه مصرف:

برای تهیه دم نوش به لیمو، سه تا ده گرم برگ این گیاه را در نیم لیتر آب جوش دم کرده و روزانه چند استکان مصرف کنید. همچنین می توان یک قاشق چایخوری از برگ خشک آن را در نیم لیتر آب جوش دم کرده و مانند چای نوشید. در دوران آبستنی، شیردهی و بیماران دارای نارسایی کلیوی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کرد. برگ و اسانس به لیمو را باید دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد.

lavender-3

.

 

آرامبخشی به نام به لیمو

0 174

lemonverbena2

برگها دارای بوی مطبوعی بوده و به شکل نیزه­ای میباشند. در هر گره، سه برگ وجود دارد و هر برگ 6 تا 8 سانتی متر بزرگ می­شود. برگها به رنگ سبز (کمرنگ) می­باشند. گلها به رنگ صورتی (کمرنگ) و در انتهای تابستان (اگوست و سپتامبر) ظاهر می­شوند. به لیمو درختچه­ای خزان کننده بوده و تا ارتفاع سه متر  و گاها در شرایط مطلوب آب و هوایی تا ارتفاع 5 متر بزرگ می­شود. به لیمو، آب و هوای گرم را پسندیده و خاک شنی و سبک را دوست دارد. در مزارع به لیمو باید گیاه را از معرض وزش بادهای شدید دور نگاه داشت. در مناطق سردسیر، آفتاب کامل و نیم سایه در مناطق گرمتر مناسب رشد گیاه به لیمو می­باشد. مناطق سردسیری مانند شمال غرب ایران باعث یخ زدگی گیاه می­شود. در برخی منابع دمای منهای شش درجه را دمای بحرانی آن گزارش کرده­اند. برخی منابع دیگر منهای ده درجه را آستانه تحمل ریشه به سرما دانسته­اند.

پراکنش گیاه به لیمو: به لیمو بومی آمریکای جنوبی می­باشد. جنس به لیمو از تیره وربناسه به صورت گسترده در مناطق حاره­ای، نیمه حاره­ای، آمریکای مرکزی و جنوبی و آفریقا پراکنش دارند. جنس به لیمو در حدود 250 گونه علفی، درختچه­ای و درختان کوچک دارد. گونه­ی به لیموی (Lippia citriodora) بومی آمریکای جنوبی بوده و در انتهای قرن 17 وارد اروپا شده است (1). پاراگوئه، آرژانتین، برزیل، اروگوئه، شیلی، بولیوی و پرو از خاستگاه­های اولیه به لیمو می­آیند.

خواص درمانی گیاه به لیمو: خواص متفاوتی از اثرات فعال بیولوژیکی بعضی از گونه­های به لیمو گزارش شده است. اثر ضد ویروسی، آنتی باکتریال، اثر ضد قارچی و ضد آفات و حشرات از جمله این خواص می­باشند (1). به لیمو ناراحتی­های شکمی را تسکین می­دهد این بخاطر قدرت تسکین دهندگی ملایمی آن می­باشد.

از خواص مهم به لیمو خاصیت ملایم آنتی اکسیدانی می­باشد به گونه­ای که از اکسیده شدن نوتروفیل­های خون (Neutrophils) نوعی گلبول سفید ممانعت می­کند. همچنین مصرف به لیمو از آسیب دیدن ماهیچه­ها در فعالیت­های شدید ورزشی ممانعت کرده و از گرفتگی عظلات جلوگیری می­کند. به لیمو دارای خواصی همانند تب بری (Febrifuge)، اشتها آور (Atomachic) و مسکن (Sedative) نیز می­باشد. علاوه بر این مانع از تشنج و اختلال در سیستم گوارشی شده و به هضم غذا کمک می­کند. در رفع باد شکم نیز بسیار موثر می­باشد. استفاده از اسانس به لیمو بر روی پوست دارای محدودیت­های بهداشتی می­باشد. استفاده از روغن فرار به لیمو در برابر آفتاب باعث ایجاد عوارض پوستی می­شود. بنابراین توصیه می­گردد روغن به لیمو به صورت موضعی در شرایط به دور از آفتاب مستقیم و در عصر و شب استفاده گردد (3). دم کرده برگ گیاه به لیمو دارای طعمی مطبوع و خوشایند با اثراتی بسیار آرامبخش می باشد. مصرف یک لیوان دم نوش به لیمو قبل از خواب و بعد از بیداری می تواند آرامش جسمانی را به بدن برگردانده و خواب را تنظیم کند. از اثرات مهم دیگر مصرف روزانه به لیمو افزایش شاخص شادابی و سرحال بودن می­باشد. مصرف زیاد برگ به لیمو توصیه نشده و شواهد نشان دهنده وجود اثرات زیان آور می­باشد. مصرف روزانه برگ خشک به لیمو نباید به بیش از ده گرم برسد.

 شما میتوانید مقاله کامل را از اینجا به شکل پی دی اف دانلود کنید.

.

 

افت وزن به لیمو

3 747

 افت وزن به لیمو به قلم مهدی قنبری

گیاه دارویی به لیمو را تقریبا همه فعالین در حوزه گیاهان دارویی می شناسند. همچنین مطمئنا در مورد این گیاه و ارزش دارویی آن  اطلاعات کافی را دارند. در این مقاله میخواهم در مورد اتفاقاتی که در مرحله برداشت، فروش همچنین حمل و نقل این گیاه رخ میدهد کمی صحبت کنیم و از جزئیات آن شما را نیز مطلع کنیم.

گیاه دارویی به لیمو از جمله گیاهان وارد اتی از مناطق گرمسیری قاره امریکا می باشد. این گیاه نیازمند شرایط مناسب برای رشد و تولید اندام رویشی می باشد. از جمله این شرایط دما می باشد. بر اساس آزمایشات و تحقیقات مزرعه ای مشخص شده است که تحمل دمایی گیاه دارویی به لیمو از تیره شاهپسند حداکثر ده درجه زیر صفر می باشد و در دمای سردتر ریشه گیاه از بین رفته و خشک می شود. این خشک شدن دائمی می باشد و از آنجایی که گیاه قبل از گل دهی و رسیدن گل و بذر برداشت می شود لذا نمیتوان انتظاری از آن برای رشد از طریق بذر در سال آینده داشت. به همین علت است که قبل از کشت هر گیاه دارویی بالاخص به لیمو شرایط آب و هوایی رو به صورت دقیق و میانگینی از دمای کمینه ده ساله بررسی می کنند. در هر صورت اجرای دقیق و درست طرح کشت و کار گیاهان دارویی مستلزم دانش کافی و تجربه موفق می باشد.

IMG-20150727-WA0002

موضوع بحث ما در مورد وزن  برگ گیاه دارویی به لمیو می باشد. موضوعی که اخیرا ذهن مرا مشغول خود کرده بود و میتوانم به جد بگویم که نمیشود از کنار آن به راحتی و بدون توجه گذشت. برای روشن شدن آن مثالی می زنم. کشاورزی در شهر شیراز تولید کننده به لیمو می باشد و از این راه درآمد خود و خانواده را تامین می کند. در این رستا بعد از برداشت اقدام به جدا کردن رگ و ساقه و خشک کردن در شرایط استاندرد می کند و بعد از مرحله خشک کردن بسته بندی و فروش از مراحل دیگر این فعالیت تولیدی می باشد. کشاورز فردی بسیار قانونمند و متعهد به اخلاق اقتصادی و بازاری می باشد و بخاطر مثلا مقداری پول بیشتر اقدامات خلاف خلاقی مرتکب نمیشود. پس از این جهت اعتماد و اطمینان داریم. من به عنوان خریدار بار به لیمو در تماسی از ایشان سیصد کیلو برگ خالص و درجه یک به لیمو سفارش میدهم و پول آنرا از قرار فی کیلویی شصت هزار تومان می پردازم. معمولا ما ایرانیان در معاملات خود از قدیم الایام رسم جوانمردی را داشته و هنوز هم رعایت اصول آن را میکنیم. یعنی وقتی جنسی می فروشیم سعی میکنیم مقداری بیشتر داده و خریدار را از عدم کم فروشی خود راضی کنیم. اما اتفاق جالب توجهی که در این میان می افتد این است که گیاه دارویی به لیمو رفتار متفاوتی از خود نشان میدهد. بدین صورت که بار سیصد کیلویی بنده در مقصد افت وزن نشان میدهد و این افت وزن از قرار همان قیمت خرید میشود حدود چهار صد هزار تومان یعنی بیش از شش کیلو کاهش وزن نشان میدهد. این مورد ده ها بار توسط دوستان فعال در حوزه تولید و خرید و فروش گیاه دارویی به لیمو به بنده گزارش شده است و از نظر استنادی هیچ شکی در این افت وزن وجود ندارد. اما اینکه این افت وزن از چه الگویی تبعیت میکند سوالیست که ذهن ما را به خود مشغول کرده است! و در تلاشم برای این رفتار قانونی استخراج و از آن جهت رفع همه سوء تفاهمات در معاملات عمده به لیمو استفاده کنیم.

نام این قانون را اصل افت وزن حمل و نقلی در گیاهان دارویی و اختصاصا در این مقاله قانون را اصل افت وزن حمل و نقلی به لیمو می گذارم تا با تکیه بر این قانون یا فرمول بتوانیم بین خریدار و فروشنده رضایت و اعتماد ایجاد کنیم. البته این قانون نیازمند حمایت از طرف فعالین در حوزه گیاهان دارویی می باشد در غیر این صورت مطمئنیم مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد. بر اساس بررسی های صورت گرفته از نمونه های عملی و عینی خرید و فروش به لیمو در دو سال اخیر و گذشته که بصورت خلاصه وار در زیر توضیح داده می شوند فرمولی ارائه خواهیم داد.

  • جدول معاملات مورد بررسی در خرید و فروش

Untitled

با توجه به این اطلاعات متوجه میشویم که مسافت طی شده در شرایط آب و هوایی خشک و معمولی باعث افت وزن بار به لیمو میشود! لذا لازم است تولید کنندگان محترم در نظر داشته باشند که قبل از خرید و فروش هر کالایی در گیاهان دارویی این گونه موضوعات را پیش پیش طی کرده و صحبت های اولیه را انجام دهند. عدم رعایت این موضوعات چند عیب دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

وقتی شما به مشتری همیشگی خود در مورد فروش به لیمو صحبت میکنید و در اندازه مورد نیاز ایشان بار می فرستید و ایشان بعد از توزین آن به شما میگوید که مثلا ده کیلو کم است! این ادعا هرچند کاملا درست است ولی باعث ایجاد بی اعتمادی و سرد شدن فضای دوستانه میشود. من دوباره تاکید میکنم نه فروشنده و نه خریدار هیچ کدام در این مورد اشتباه نکرده اند و هر دو در گفته خود حق میباشند ولی باید بدانیم که مشکل از جای دیگر است و این مشکل باید قبل از معامله حل گردد.

علت افت وزن گیاهان دارویی مربوط به گیاهانی می باشد که دارای اسانس و ترکیبات فرار می باشند و مطمئنا این افت وزن در گیاهانی با ترکیبات غیر فرار بسیار کمتر می باشد و اصلا قابل اندازه گیری نمی باشد. در مسیر 1500 کیلومتر مبدا تا مقصد دمای هوا، دمای داخل کانتینر، سرعت باد و سطح برخورد گیاه دارویی با هوا در افت وزن تاثیر مستقیم دارد و بایستی بدانیم این اثر غیر قابل اغماض می باشد و صد در صد با ابزار ساده ای قابل اندازه گیری و اثبات می باشد.

مهندس عادل پور از دوستان و کارشناسان خبره در زمینه گیاهان دارویی و زراعت پیشنهادی در مورد کاستن این اثرات دادند که قابل تامل و عملیاتی کردن است. ایشان فرمودند که میشود با استفاده از کیسه های عایق دما و جریان هوا از میزان این افت وزن کاست! هرچند این ایده بسیار عملیاتی و اثر گذار می باشد ولی بایستی کلیه جوانب آن را ارزیابی کرد مثلا باید بررسی کرد و دید که آیا با هزینه های اضافه در مرحله بسته بندی میتواند فروش و تولید این محصول را توجیه کرد یا نه!


IMG-20150728-WA0004

لذا در بخش آخر عرایضم از تمامی تولید کنندگان و خریداران محترم تقاضا دارم قبل از خرید هر محصولی دو نکته را مد نظر داشته باشند. یا تولید کننده قبول کند که وزن بار در محل مقصد اندازه گیری شود که بیشتر عرف همین موضوع می باشد یا اینکه خریدار خود با حضور در محل انبار مستقیما خود بار را وزن کرده و ان را خریداری کند. که در این صورت باز باید تولید کننده قبول کند که بار بعد از یک هفته الی ده روز و وزن کشی دوباره بعد از خرید منتقل گردد. درا ین صورت سوء تفاهامات رفع گشته و هر دو طرف از این معامله خشنود و راضی میشوند. صد البته خداوند متعال نیز از این موضوع راضی و خشنود میگردد.

IMG-20150728-WA0005



 

فروش به لیموی بسته بندی شده

IMG-20150628-WA0005

بدین وسیله به اطلاع متقاضیان محترم می رسانم به لیموی درجه یک با بسته بندی یک و دو کیلویی جهت مصرف در عطاری ها بفروش می رسد! به لیمو محصول مزارع تهران، شیراز، یاسوج و گچساران می باشد و با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار خواهد گرفت! امسال با اینکه سطح کشت و کار مزارع به لیمو افزایش یافته بود اما اخباری از دوستانمان بدستمان رسید که بسیاری از مزارع در سال دوم و سوم کشت به مشکل ناشناسی دچار شده و خشک میشوند. این خبر را میتوان از علل افزایش قیمت به لیمو در کشور دانست. سال قبل قیمت عمده فروش سر مزرعه 35 هزار تومن بود ولی امسال این قیمت دوبرابر شده است. البته تصور این تورم و عدم ثبات اقتصادی در کشور لاجرم باعث این افزایش قیمت شده است. و دلایل سیاسی و منطقه ای نیز قیمت این گیاه دارویی را بی تاثیر نگذاشته است. با توجه به اتفاقاتی که در سوریه و برخی کشور ها رخ میدهد واردات این محصول از مسیر ترکیه متوقف شده است البته ترانزیت از این مسیر کلا قطع شده است و صرفا ربطی به به لیمو ندارد. با این حال ما با تهیه به لیموی تازه و درجه یک در صدد آنیم که نیاز به لیمو شما عزیزان را برطرف کنیم. لذا درون کیسه های پلاستیکی و کارتن های تمیز به لیمو را آماده و در اختیار شما قرار میدهیم.

 IMG_۲۰۱۵۰۸۱۶_۱۲۲۰۵۹.

.

.

 

به لیمو خشک شده

شکر خدا اولین برداشت گیاه دارویی به لیمو از مزرعه زرگیاه فیروزآباد استان فارس انجام شد. دوستانمان برادران آقای قاسم زاده (مجتبی و سجاد) آنجا با اطلاعاتی که من از سراسر ایران داشتم از اولین کسانی بودن که به همراه چند نفر دیگر از کشاورزان محترم از شیراز و گچساران به برداشت گیاه دارویی به لیمو پرداختند و آنرا وارد بازار به عنوان محصول نو بار کردند. نکته ای که در این مدت منو به خود مشغول کرده بود نحوه برداشت و خشک کردن برگ به لیمو بود. این کار به قدری خوب و ماهرانه انجام شده بود که تمام برگها سبز سبز و بدون خرد شدگی و تیره شدگی بودند و این یعنی بهترین کیفیت. از طرفی چون برداشت اول بود گیاه از تمام انرژی خود برای تولید متابولیت های ثانویه فرار استفاده کرده بود که این امر در بهبود رنگ و بوی متساعد شده از این محصول بسیار موثر می باشد. در زیر تصاویری از مزرعه به لیموی آقای قاسم زاده و نمونه محصول اماده فروش در بازار خدمتتان ارائه میگردد تا بیشتر از کم و کیف شرایط تولید و فراوری به لیمو آشنایی ایجاد شود.IMG-20150512-WA0000
IMG-20150518-WA0001…..

 

فروش برگ خالص به لیمو

http://herbal-market.ir/217/%d9%82%d9%84%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88/

,ko

بدین وسیله به اطلاع دوستان و متقاضیان محترم میرسانم مقداری به لیموی خالص آماده فروش می باشد. تصاویر زیر مربوط به بار به لیمو می باشد. از متقاضیان محترم تقاضا میگردد با شماره تلفن های وبلاگ تماس حاصل فرمایند.

گیاه دارویی به لیمو را تقریبا همه فعالین در حوزه گیاهان دارویی می شناسند. همچنین مطمئنا در مورد این گیاه و ارزش دارویی آن  اطلاعات کافی را دارند. در این مقاله میخواهم در مورد اتفاقاتی که در مرحله برداشت، فروش همچنین حمل و نقل این گیاه رخ میدهد کمی صحبت کنیم و از جزئیات آن شما را نیز مطلع کنیم.

گیاه دارویی به لیمو از جمله گیاهان وارد اتی از مناطق گرمسیری قاره امریکا می باشد. این گیاه نیازمند شرایط مناسب برای رشد و تولید اندام رویشی می باشد. از جمله این شرایط دما می باشد. بر اساس آزمایشات و تحقیقات مزرعه ای مشخص شده است که تحمل دمایی گیاه دارویی به لیمو از تیره شاهپسند حداکثر ده درجه زیر صفر می باشد و در دمای سردتر ریشه گیاه از بین رفته و خشک می شود. این خشک شدن دائمی می باشد و از آنجایی که گیاه قبل از گل دهی و رسیدن گل و بذر برداشت می شود لذا نمیتوان انتظاری از آن برای رشد از طریق بذر در سال آینده داشت. به همین علت است که قبل از کشت هر گیاه دارویی بالاخص به لیمو شرایط آب و هوایی رو به صورت دقیق و میانگینی از دمای کمینه ده ساله بررسی می کنند. در هر صورت اجرای دقیق و درست طرح کشت و کار گیاهان دارویی مستلزم دانش کافی و تجربه موفق می باشد.

43

IMG-20151102-WA0000

.

 

قلمه ریشه دار به لیمو

0 876

برخلاف تصور بسیاری از تولید کنندگان که هنوز اقدام به تولید به لیمو نکرده اند این می آید که به لیمو نیز مانند سایر گیاهان دارویی با بذر یا نشای علفی تکثیر با کشت و کار می شود. این در حالی است که به لیمو گیاهی چند ساله و چوبی و درختچه ای می باشد و بایستی توجه کرد که فاصله کشت و کار این گیاه دارویی درختچه ای با سایر گیاهان دارویی علفی چند ساله فرق دارد. به لیمو را اغلب با نهال ریشه دار یا معروف به قلمه ریشه دار کشت و کار میکنند. قلمه های تازه کشت در مزرعه بسیار حساس هستند و باید منظم آبیاری گردند تا در مراحل اولیه انتقال به مزرعه دچار تنش بیش از اندازه تحمل نشوند. معمولا تولید کنندگان نشا با داشتن پایه های مادری و تهیه چوب تازه از آنها اقدام به تکثیر آن می کنند. بدین وصورت که قلمه های تازه گرفته شده از پایه مادری را در بستر مناسب و شرایط کنترل شده میکارند و با تنظیم رطوبت و دما و استفاده از برخی هورمون های محرک ریشه زایی آنها را ریشه دار میکنند. در زیر تصویر قلمه های ریشه دار شده به لیمو را می بینید این قلمه ها هشت ماهه می باشند و آماده انتقال به مزرعه می باشند. شرکت گیاهان دارویی ساران در این زمینه فعالیت کرده و تامین کننده قلمه ریشه دار به لیموی مورد نیاز شما می باشد.

li9li8

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.